De wielen voor mijn Peugeot Avoriaz project heb ik van de Gazelle singlespeed gehaald. Dat frame was eigenlijk te klein voor mij. Toch vind ik het zonde om het frame ongebruikt in de garage te laten hangen.
Van mijn buurman kreeg ik een hele tijd geleden een paar wielen, een hybride-achterwiel en een race-voorwiel. Twee totaal verschillende wielen, maar wel allebei met een aluminium velg. Om toch enigszins een eenheid te krijgen besluit ik ze rood te spuiten. Dat steekt lekker af bij het matzwart van het frame. Ik monteer er rood met zwarte banden op, de remkabels worden rood en ook in het zadel komen de kleuren rood en zwart terug.
Stierekop
Het rechte stuurtje dat er op zit vind ik niet mooi. Op internet zag ik onlangs een paar mooie fixies, waarop een omgekeerd en ingekort racestuur was gemonteerd. Ik heb nog een racestuur liggen en besluit dat te gebruiken. Ik kort ’t stuur in, wind er rood stuurlint omheen en aan het uiteinde bevestig ik twee race remhendels.
Van een andere racefiets heb ik nog een leuke aluminium Shimano remset liggen. Deze komen er ook op. Daarmee is de fiets af. Tijd voor een testrit.
Zwaar verzet
Ik fiets van Cuijk naar Nijmegen en kom er achter dat het verzet van 44-15 behoorlijk zwaar is. De Peugeot heeft 42-18, een flink verschil. Op langere afstanden komt de fiets wel op gang, maar voor het korte werk in de stad is deze verhouding niet geschikt.
Ook het stuur voelt niet prettig. Het ziet er stoer uit, maar het heeft geen lekker stabiele grip. Tijd voor de laatste modificaties.
Omdat ik deze fiets als stadsfiets wil gaan gebruiken in plaats van de Peugeot, wissel ik nog een paar onderdelen om: het stuur en de cyclecross-banden haal ik van de Peugeot en monteer ik op de Gazelle.
Blank & Red Devil
Dit moet ’m dan uiteindelijk worden. Er is nog één ding dat ik wil veranderen, en dat is een aluminiumkleurige stuurpen, maar verder is hij helemaal af!
Geef een reactie